Online concurrentie-analyse met behulp van (gratis) tools

Tessa Welmers
Tessa Welmers

Wil jij ook weten hoe je met je bedrijf online presenteert ten opzichte van je concurrenten? En leren wat de concurrenten heel goed en minder goed doen? En tot welke resultaten hun aanpak leidt? Gebruik deze inzichten om je strategie en eigen aanpak te verbeteren zodat je doelgroep voor jou kiest en niet voor je concurrent. In deze workshop gaan we aan de slag met een aantal goed beoordeelde web- en social media analytics tools die je kunnen helpen bij je online concurrentie-analyse.  Deze workshop is bedoeld voor ondernemers die hiervoor niet direct willen of kunnen investeren in de betaalde tools, de focus ligt daarom op tools die tevens (tijdelijk) een gratis variant aanbieden.  Tools waarmee je inzicht krijgt in het gedrag van websitebezoekers, hoe actief je concurrenten zijn op sociale media (met uitzondering van LinkedIn) en hoeveel en soort reacties dit oplevert, social listening & sentiment van een bepaalde branche, bedrijf of merk. De tools die aan bod komen zijn Similarweb, Semrush, FanpageKarma, Answer the Public en Hootsuite.

Kom naar de workshop en ervaar zelf wat deze tools voor je bedrijf kunnen betekenen. Deze gratis workshop is maandag 3 april om 15.30 uur en vindt plaats in de Oranjekerk in de Pijp in Amsterdam. Schrijf je in via de website digitaliseringsoffensief.nl.